IT

IT

Ik heb een IT-probleem op school. Wat doe ik?

De teamleden van de afdeling IT en communicatie bieden ondersteuning. Hoe ga je te werk om die ondersteuning te krijgen?

Bekijk eerst of het probleem opgelost geraakt door drie eenvoudige handelingen:

  • is alles aangesloten (kabels, electriciteitsnet, enz.)?
  • herstart het programma / de software: sluit alles af en herbegin.
  • herstart de pc of het toestel

Als dit geen oplossing biedt, meld dan het probleem via de helpdesk van Smartschool. De ICT-coördinator biedt een oplossing meestal binnen de vijf werkdagen. De melding kan ook een prioriteit meekrijgen van 1 (hoog) tot 5 (laag), zie ook onderstaande afbeelding.

helpdesk ICT Scholengroep 19 Dender

Je kan jouw Smartschool-platform eenvoudig bereiken via deze website

  • Ga naar de scholenpagina (klik op de link)
  • Selecteer jouw school.
  • Op de schoolfiche staat onder het logo een link naar het platform van de school (klik op 'login personeel' - zie afbeelding)

voorbeeld login smartschool via website scholengroep dender

Is het probleem heel dringend en vereist het een onmiddellijke interventie: contacteer je directie (eventueel via het secretariaat). Zij contacteren op hun beurt het afdelingshoofd IT en communicatie en/of iemand van het team.

 

Ik wil de helpdesk van Smartschool bereiken

Bespreek eerst het probleem met de ICT-coördinator en/of raadpleeg eerst de handleiding van Smartschool op de startpagina. Op dezelfde startpagina staat ook hoe Smartschool ondersteuning biedt. Zie afbeelding:

 

Schermafbeelding 2016 09 28 om 13.53.05

Vindt u geen oplossing voor het probleem of heeft u geen toegang tot het Smartschool-platform, dan kan u de helpdesk ook telefonisch bereiken via 011 64 08 80.

Ik heb een probleem met WIS@ (personeel- en leerlingenadministratie)

De afdeling IT en communicatie zorgt enkel voor het gebruikersbeheer (toevoegen, aanpassen en verwijderen van accounts) en het uitvoeren van de regelmatige updates van het WIS@-platform en kan geen ondersteuning bieden bij eventuele problemen.

Bij problemen van het WIS@-platform dient u contact op te nemen met de helpdesk van WIS@ via 016 61 85 00 en te vermelden over welke school het gaat binnen Scholengroep 19 'Dender'.

 

Verschillende personeelsleden krijgen via smartschool geen berichten die ze wel zouden moeten krijgen.

De functie van deze persoon is waarschijnlijk nog niet bekend in smartschool. Je kan deze functie aanduiden in het gebruikersbeheer. Per platform werd er een Beveilingsgroep SGR19 Groepen aangemaakt.

sms ict faq

 

Personeelsleden die niet in deze SGR19-groepen zitten, zullen de belangrijke berichtgeving vanuit de scholengroep niet ontvangen (bijv. i.v.m. vaste benoeming, enz.).

Het is zeker raadzaam om deze gebruikersgroepen  op regelmatige basis even na te kijken op hun volledigheid. 

Een pc op school is stuk. Moet ik als directeur wachten op de globale aanbesteding ?

Nee, enkel geplande ICT-aankopen dienen te gebeuren via de globale aankoop.

Vervanging van defecte pc’s kan meteen gebeuren. De wet op de overheidsopdrachten dient gerespecteerd te worden.

Een bedrijf wil graag offertes indienen voor de globale aankoop (of andere aankopen). Met wie kan er contact opgenomen worden?

Dit kan makkelijk via mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Nieuwsbrief

Schrijf in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van actua & events!